Mommy Checklist

hari tu dah siapkan checklist untuk baby. hari ni, saya siapkan checklist untuk diri sendiri pula. agagagagga

For Now
(1) Maternity clothes
(2) New bras
(3) New panties
(4) Maternity pants
(5) Stretch-mark cream
(6) Suitable shoes

To/At Hospital
(1) Buku lawatan hospital/Buku merah
(2) IC
(3) Handphone
(4) Camera
(5) Baju/seluar
(6) Inner wear
(7) Stokin
(8) Kain batik
(9) Tudung
(10) Towel
(11) Maternity pad
(12) Selipar/sandal
(13) Sweater
(14) Nursing bra
(15) Toiletries
(16) Sikat/bedak/getah rambut
(17) Food/drink
(18) Thermos
(19) Laundry bag/plastic bag

Berpantang
(1) Set bersalin
(2) Bengkung
(3) Disposable/washable nursing pads
(4) Maternity pads
(5) Nursing bra
(6) Minyak angin
(7) Nipple cream
(8) Nursing tops

mommy's checklist sikit saja. tapi ada yang dah kena beli dari sekarang. rasa² ada apa² lagi tak yang tertinggal?

5 Comments:

Cik Puan Fara said...

kalau dl blog nk penuh to do list engagement n nikah, skrg dh melangkah setapak..

aku tumpang hepiiii utk ko anor!

Zulianawati said...

aku tak penah guna nipple cream..alhamdulillah nipple tak penah crack sekali pon.

Zulianawati said...

aku tak penah guna nipple cream..alhamdulillah nipple tak penah crack sekali pon.

♥♥relyza♥♥ said...

diane, aah kan. agagagaga thx beb. nnt nak tumpang hepi ko plak

♥♥relyza♥♥ said...

jiji, yer ke? aku standby aje la. hopefully takde crack or pape. nayli kuat nyusu tak?

¤¤ memoir of ReLyZa ¤¤ © 2009