Antenatal Check

semalam, dengan berbaju baru & feeling² ala princess (haish gedix sungguh birthday girl ni), saya ke KK di Kg Pandan. nasib baik tak ramai orang. terus berasa gumbira. ada harapan settle cepat & boleh balik tidur. agagagag

harapan tinggal harapan!

saya tak berapa suka buat antenatal checkup di KK. tidak sistematik. saya letak buku dulu, tapi panggil orang yang letak kemudian dari saya dahulu. hangin tau tak! haish, takpe². saya perlu banyak bersabar. fuh!fuh!fuh!

nasib baik nurse yang check saya amat berlemah-lembut & bersopan-santun. sejuk hati saya. tiap soalan saya dia jawab dengan penuh hemah. eceh! saya kena datang check lagi next 2 week. start Isnin nanti, saya kena datang untuk check berat, BP & urine. haish! gara² datang KK lepas breakfast. masa timbang, berat naik dengan jayanya. agagaga pandai menyalahkan breakfast.

so far, everything OK. saya tak sabar nak buat details scan Nov nanti. satu yang tak best kat KK, mereka tidak scan kita seperti tiap kali antenatal checkup di swasta. ada fulus, silalah ke swasta yer.

10 Comments:

Makbed said...

memula just amik buku pink je kat gomen klinik. pehtu, aku wat check-up kat private jer. lambat kalu gi gomen ni. lagipun, kalau nak lebih detail, elok gi private. bleh tanya memacam!

anyway, klinik kerajaan yang cepat , pantas dan best ialah dalam navy base lumut nih. Cuma , masa tu aku kat KL, camne nak ulang-alik kan... HAHA..

ally said...

ha..betul..bila letak buku kita dulu, diorg amik yg lain..tensen je menunggu..mmg kene byk2 sabo...

Ms.Gegirl said...

lalingggggggg...

aku mmg x suka ke KK n x penah ke KK sbb kes2 mcm ni la. x psl2 kang aku ngamuk. baikla aku g private je. x ada nurse yg garang2 n x ada la aku nk ngamuk2..hihihi.eh! nape ko x g ampg pu3? aritu ko ambk darah kat sana kan? nape ke KK lak?

♥♥relyza♥♥ said...

makbed, kalo kita bukak buku pink tu then g check up kat private, mntk doc tulis dlm buku pink ke camne? aah...dgn lambat & tak detail lgsg. bkn jupe doc, takat jupe nurse. haish, tak yakin btol laaa

♥♥relyza♥♥ said...

ally, mmg bersabar pun. kalo tak, semalam dah ngamuk kat KK tu. hehehe pas tgk org lain masuk dulu dr anor, terus anor set appointment ngan ampang puteri. hahaha

♥♥relyza♥♥ said...

adc, aku wat gak kat ampang puteri. budget nak sambung buat sana bila dah 7bln. sbb hubby bising dgn cost tp aku tak kesah sgt sbb service tiptop & rasa lebih secure la. takde kata KK tak secure. KK tak detail laa & service ampeh. agagagagaga pasni mmg terus ampang puteri aje. tammo tunggu 7bln dah.

Ms.Gegirl said...

klu laki kau mampu x yahla tunggu 7bln. skang gak g check sana. hihihi..x sume KK service hampeh aku rasa..dlm byk2 ada yg ok kot. aku x leh komen byk2 psl KK ni sbb x penah pegi pun. so pasni kau pegi je la kat AP tu ye..service pun tip top kan.

♥♥relyza♥♥ said...

adc, stended la...private normally tiptop kan. ngeeeee...ko dulu kat tawakal ekkk...

Ms.Gegirl said...

x la..aku kat pusrawi je. private biasala..ada fulus tip top la dia buat keje

♥♥relyza♥♥ said...

adc, aah laaa pusrawi. confuse sat aku. bese la...swasta memang gitu. ada duit, baiklah layanannya. agagaga

¤¤ memoir of ReLyZa ¤¤ © 2009