kahwin atur

hai cutie

pelik ke dengan tajuk entry saya petang ini? tiada apa². hanya mahu berkongsi & bertukar² pendapat.

semua orang mahu berkahwin, merasai hidup sebagai seorang suami & seorang isteri. dari ikatan perkahwinan juga, akan melahirkan seorang ibu & seorang ayah. jangan dicampurkan dengan ikatan tanpa perkahwinan. saya maksudkan ikatan sebenar yang sah disisi agama.

zaman sekarang ini, ada lagikah perkahwinan yang diatur? saya rasa, amat payah mahu berjumpa kes sedemikian sekarang. lelaki & perempuan sekarang lebih selesa mencari sendiri pasangan hidup mereka. betul tak?


tapi, macam mana kalau ibu bapa kawan² mengaturkan perkahwinan kawan² setelah melihat kawan² masih tiada calon sesuai sebagai pasangan hidup, masih bersendirian & usia makin meningkat? apa kawan² akan buat?

jika pasangan yang diaturkan kita kenal, mungkin tiada masalah. yer ke? macam mana kalau kenal tapi tiada perasaan itu? benarkah kata², bercinta selepas berkahwin. can be arrr???

jika tidak kenal, boleh dikenal²kan. am I right? haaa apa² kawan² nak buat jika berada dalam situasi begini???

4 Comments:

sitekateki | dD said...

terima aja...
kalau x nak pas kat aku...
hehehehehe

♥♥relyza♥♥ said...

tuh arr
aku ingat nak pass kan gak...
cam aku menolak tuah aje
hahahhaha
ko kena cabut undi ngan atiqah

suezensuzanna said...

same goes to me

♥♥relyza♥♥ said...

sue...yer ke????
so apa sue wat??

¤¤ memoir of ReLyZa ¤¤ © 2009