Derita Merindu by Ahli Fiqir

hye all

pernah dengar tak lagu ini? best tau!! pertama kali saya dengar di Hot.fm. lagu terbaru dari Ahli Fiqir. jom kita tengok video dulu. kemudian baru kita nilai. oke?


L
Kau katakan cinta gunakan akal
Bila aku gunakan, kau yang menyangkal
Bagaimana nak kekal
Kau katakan cinta gunakan minda
Bila aku gunakan
Kau yang tak percaya… bagaimana nak bahagia

P
Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

L
Dan aku cuba sedaya upaya
Telah ku usaha dengan sepenuh jiwa
Bagaimana hendak ku lupa
bayangan wajahmu selalu di depan mata
harum baumu masih dapat ku hidu
Bagaimana ingin aku membencimu
Jikalau setiap hari merindu
Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia..
Aku pilih derita..

P
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama
Akan ku biar tiada, ku tetap kan setia
Entah bila akan tiba sampai jua harimu yang sama
Esok seperti semalaman yang tak berubah
Kaulah tanda tanya… kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula
Kaulah tanda tanya… kau tiada titik noktah
Ku dibuai mimpi lena dikejut igau semula

L
Seandainya kau berada di depan mata
Mudah untuk aku berkata-kata
Supaya dapatku melihat seraut wajahmu
Walaupun belum tentu kau mahu bertemu
Apalagi memandangku
Setelah ku turutkan segala kemahuan kau mainkan perasaan
Begitu mudah kau ucapkan terimalah saja kenyataan…
Aku masih terkilan

P
Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa

L
Jika kau dapat memahami hati seorang perindu
Baru kau tahu derita hatiku
Jika suatu hari nanti giliran kau merindu
Baru kau ingat derita diriku
Segala yang berlaku bukan kemahuanku
Apa gunanya bahgia
Jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu
Aku pilih derita merinduimu

P
Maafmu tak bererti, kau mudah sesali
Berulang kali telah kau mungkiri
Manis mulut berjanji terpedaya lagi
Menanti biar terus didustai
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
Kaulah bahagia (bagiku)
Kaulah derita (bagimu)
Esok lusamu, tak ku kenal lagi engkau siapa
(lyric taken from here)

macam mana? betul tak cakap saya lagu ini best. "jika derita dengan merinduimu adalah bahagia sebenar...aku pilih bahagia". so touching!!!

tapi macam ada ego antara lelaki & perempuan dalam lagu ini. keep blaming each other. apa yang penting SEFAHAMAN. kalau tiada yang itu, bagaimana perhubungan itu akan kekal & bahagia???

fikir²kanlah & selamat beramal. (macam ustazah plak)

5 Comments:

aLeen aVriL said...

hi u..I tetiap ari dgr lagu nih since kakak I mntak I dgr..ma sis time tuh dlm mode frust kot..then diew ckp dis song suit wif her situation...then I dgr...m
ade ler kene jgk gn ape yg diew lalui..lps dat day...I tros jatuh sukew kat lagu nih...

huhuh

♥♥relyza♥♥ said...

uhuksss
best kan lagu ni?
i suka sgt2. tiap hari dgr. kalo tgh drive, ada lagu ni...mmg bukak kuat2 radio
ihikssss
ada 1 lagi lagu yg ala2 camni. tunggu entry selepas ni oke

aLeen aVriL said...

tp ma fren ckp lagu nih cam ala2 tiru lagu ella..ye ker??
tp xde plak diew mention lagu ella yg mne 1..huhuu..

tp bg I lagu nih mang besh...
I suker...I suke...

♥♥relyza♥♥ said...

ntah...
lagu ella ada ke camni???
suara mawar berduri sama mcm ella kot
ekekeke

aah...lagu ni dgr byk kali tak jemu kan kan

♥♥relyza♥♥ said...

ntah...
lagu ella ada ke camni???
suara mawar berduri sama mcm ella kot
ekekeke

aah...lagu ni dgr byk kali tak jemu kan kan

¤¤ memoir of ReLyZa ¤¤ © 2009